یزدفردا :حادثه ای تاسف بار امروز استان یزد را با شوک روبرو کرد و در اقدامی غیر منتظره و دور از انتظار عده ای از هموطنان اصفهانی اقدام به حمله به تاسیسات انتقال آب به یزد نمودند که برآورد تقریبی صدمات وارده بیش از سی میلیارد تومان است  و جالب اینکه دو استان ایران که همه با هم بردر و برابر هستند باید شاهد اینگونه حرکت ها باشیم که یاد آور حرکت های تجزیه طلبان در دیگر کشور هاست و جالب تر اینکه مقامهای مسئول استان همجوار خود پیشقراول اینگونه تحریک ها باشند به دقت سخنان فرماندار محترم اصفهان در 11 بهمن ماه را بخوانید .
 
فرماندار محترم اصفهان احتمالا از جایگاهی به جز فرمانداری سخنان خود را ایراد نموده اند :
 
 
فرماندار اصفهان:یزد آب انتقالی از اصفهان را در بخش غیرشرب مصرف کند، انتقال را کاهش می دهیم

 ایرنا: فرماندار اصفهان با اشاره به اقدامات مدیریت استان برای کاهش فشار بانکها به کشاورزان برای پرداخت وام خود، اظهار کرد: در صورتی که در بررسی های خود برای انتقال آب به یزد به این نتیجه برسیم که آب انتقالی از اصفهان در بخش غیرشرب استفاده میشود انتقال را کاهش خواهیم داد.

ˈفضل الله کفیلˈ افزود: در پی بروز خشکسالی های پیاپی، مسوولان این استان نظارت دقیق تری بر تخصیص آب بخش های مختلف اعمال کردند.

وی با بیان اینکه انتقال آب به استان یزد جزو تصمیمات دولت اصلاحات بود، تصریح کرد: انتقال آب به یزد فقط برای شرب است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه ای اصفهان با دقت موارد مصرف آب در استان یزد را بررسی می کند، گفت: درصورت مشخص شدن استفاده غیرشرب از آب، پیگیری برای کاهش انتقال آن انجام خواهد شد.

فرماندار اصفهان درباره برداشت آب در مناطق بالادست زاینده رود هم تصریح کرد: مدیریت واحد رودخانه زاینده رود مورد تاکید دولت و مدیریت استان است و این موضوع درحال پیگیری می باشد.

وی اظهارکرد: براساس جدید ترین مصوبه استان، پروژه احداث کانال های درجه دو که تعطیل شده بود، ادامه خواهد یافت.

وی گفت: احداث این کانال ها می تواند در زمان باز شدن آب، آن را تا پایان رودخانه به کشاورزان برساند.

کفیل همچنین از کلنگ زنی طرح اصلاح جاده کلیشاد به اسلام آباد و جاده اژیه به ورزنه که از جاده های حادثه خیز بخش بن رود است در آینده نزدیک خبر داد.

وی، دریافت سوخت کشاورزی برای چاه های بدون سند و تسهیل تغییر کاربری زمین های کشاورزی این منطقه برای کشاورزان را از جمله امتیازات درنظر گرفته شده برای کشاورزان شرق اصفهان بیان کرد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه مطالبه حقابه برای اولین بار در دولت دهم مطرح شد گفت: کشاورزان برای دریافت سند مالکیت آب با حضور در مراکز جهاد کشاورزی اقدام کنند.

وی افزود: تاکنون 11 هزار و 500 نفر برای دریافت سند آب ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: این اقدام جدید در این دوره و برای حل مشکل کشاورزان انجام گرفته است.

وی درباره استمهال وام های کشاورزان هم گفت: استاندار اصفهان تاکید وی‍ژه برای پیگیری این موضوع و کاهش فشار بانک ها به کشاورزان را در دستور کار قرارداده است.

وی اضافه کرد: یکی از مباحث مهم مطرح شده در جلسه اخیر استاندار اصفهان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رییس جمهوری، رفع مشکلات کشاورزان شرق اصفهان بوده است.

وی به دریافت 50 میلیارد تومان خسارت ناشی از خشکسالی و بهبود زیر ساخت ها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این اقدامات نتیجه تلاش های مستمر مسوولان این استان بوده است.

وی با بیان اینکه امروز هیچ فاصله ای بین کشاورز و مسوولان اجرایی استان اصفهان وجود ندارد، تاکید کرد: دغدغه کشاورزان دغدغه مسوولان استان و شهرستان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا